Вітаємо усіх жінок зі святом
8 березня 2017
Урок з основ здоров'я "Як уникнути небезпечних ситуацій у школі"
Акція на підтримку Надії Савченко
Тиждень англійської мови
Участь у конкурсі на кращу стінгазету та кращого декламатора віршів з нагоди 145-ї річниці з дня народження Лесі Українки
Участь в акції "Годівничка"
Наші осінні композиції для шкільної виставки
День за днем... Рік за роком...І у мене 5 клас!!!
Мій перший випуск
МАТЕРІАЛИ, ЩО МОЖУТЬ БУТИ ВИКОРИСТАНІ КЛАСНИМ КЕРІВНИКОМ У РОБОТІ
8 березня 2017
Урок з основ здоров'я "Як уникнути небезпечних ситуацій у школі"
Акція на підтримку Надії Савченко
Тиждень англійської мови
Участь у конкурсі на кращу стінгазету та кращого декламатора віршів з нагоди 145-ї річниці з дня народження Лесі Українки
Участь в акції "Годівничка"
Наші осінні композиції для шкільної виставки
День за днем... Рік за роком...І у мене 5 клас!!!
Мій перший випуск
1. Будьте вірні Україні та її народові.
2. Наполегливо здобувайте знання.
3 . Збагачуйтеся духовними надбаннями світової культури.
1. Будьте сумлінні, нічого не робіть проти своєї совісті.
2. Живіть у злагоді зі своїми братами, сестрами і друзями.
3. З усього робіть висновки на майбутнє.
4. Допомагайте старшим і немічним, меншим за себе, не слухайте
злю: наклепів.
5. Не будьте нещирими і злими.
6. Говоріть тільки правду.
7. Ніколи не беріть чужого без дозволу.
8. Будьте слухняними, цим ви покажете свою любов до рідних.
9. Поважайте батька й матір.
1. Кожен у класі має почуватися безпечно, тому ніхто не повинен битися та
ображати будь-кого. Агресивність - ознака безсилля.
2. Усі у класі рівні, незалежно від матеріального статку, національності,
статі, раси та релігійних переконань.
3. Кожен має право на ім'я і звертатись одне до одного слід тільки на ім'я.
«Найприємніший звук для людини - це звук її імені» (Д.Карнегі).
4. Ніхто не повинен відчувати себе приниженим та ображеним. Нікому не можна
придумувати «клички» та прізвиська.
5. Усі повинні поважати право на власність і без дозволу не брати чужі речі,
відбирати, ламати, ховати і викидати їх. Повагу заслуговує і шкільне майно.
6. Ніхто не повинен боятися висловлювати свою думку щодо власного життя.
Мислення інакше - не злочин.
7. Будь особистістю, відповідальною за свої слова та вчинки. Не обманюй,
завжди говори правду. Не хвалися тим, що не є твоєю, заслугою.
8. Не говори поза очі про людину. Скажи однокласнику прямо про все, а не на
вухо подружці чи товаришу
Темперамент - характеризує індивіда з боку динамічних особливостей його психічної
діяльності, тобто за показниками темпу, швидкості, ритму, інтенсивності,
енергійності, емоційності.
№ п/п
|
Прізвище та
ім'я учня
|
Сангвінік
|
Холерик
|
Флегматик
|
Меланхолік
|
1
|
|||||
2
|
|||||
3
|
|||||
4
|
|||||
5
|
|||||
6
|
|||||
7
|
|||||
8
|
|||||
9
|
|||||
10
|
|||||
11
|
|||||
12
|
|||||
13
|
|||||
14
|
|||||
15
|
|||||
16
|
Учень -
сангвінік. Діти сангвініки легко пристосовуються до будь - якого колективу, до вимог
учителя. Вони здатні швидко працювати і добре засвоювати навчальний матеріал,
але вчитель обов'язково має звернути увагу на те, що ці діти намагаються
займатися переважно легкою, приємною і цікавою для них діяльністю й уникають
складного і нецікавого, часто не доводять почату справу до кінця. Тому
необхідно організувати роботу з сангвініками таким чином, щоб виробити в них
стійкий інтерес, цілеспрямованість, звичку завжди завершувати розпочату справу,
глибоко усвідомлювати суть кожного завдання.
Підтримуємо
високий рівень працездатності за допомогою:
1.
додаткових завдань;
2.
надання допомоги слабшому учневі;
3.
завдань у формі змагання.
Спонукаємо до
творчої діяльності:
4.
іграми з елементами пошуку
творчості;
5.
шляхом генерування ідей;
6.
постановкою евристичних запитань,
що спонукають до елементарних дослідницьких дій.
Учень - холерик. Дуже складно вчителю працювати з
холериками, їх енергійність, упертість, задерикуватість, агресивність стають
причиною сварок, бійок з однолітками, травм. Необхідно намагатися спокійно спрямовувати
енергію холерика в потрібне русло, поступово формуючи
наполегливість^послідовність:
1.
організовуємо їх діяльність так,
щоб вони не пере збуджувалися: говорили спокійно, але впевнено: намагаємося
усувати гучні звуки: не залучаємо до ігор, що мають характер змагання;
2.
практикуємо ігри, які сприяють
закріпленню в нервовій системі холерика процесів гальмування;
3.
пропонуємо цікаві додаткові
завдання, але тільки в разі якісного виконання основної роботи;
4.
оскільки для холериків характерна
наполегливість у досягненні близької мети, віддалене завдання їх лякає, дозуємо
завдання малими частинами, не ставлячи перспективного завдання на цілий урок,
пропонуємо інструктажі, алгоритми виконання завдань, щоб дати змогу виходу
зайвої енергії, на уроці пропонуємо додаткові завдання, що передбачають
елементарні фізичні дії: витерти дошку, підготувати наочність, роздати
посібники;
5.
сприяємо залученню цих дітей до
спортивної секції або танцювального гуртка.
Учень -
флегматик. Найскладніше вчитися флегматикам. Ці діти найбільше ризикують втратити
свою індивідуальність в оточенні дорослих холериків і сангвініків, яких дратує
повільність, неповороткість флегматиків. Наслідки такого ставлення трагічні: в
дитини виникають неповноцінності, пов'язані з постійними невдачами, неврози.
Вчителю дуже важко знайти правильний підхід до виховання дитини - флегматика,
створити сприятливі умови для її фізичного й інтелектуального розвитку.
При роботі з
флегматиками необхідно:
1.
терпляче ставимося до повільного
темпу роботи, допомагаємо в складних ситуаціях: при відповідях даємо час на їх
обдумування: дозволяємо виконувати не всі завдання або збільшуємо час для
виконання; не ставимо в ситуацію очікуваного опитування, а заздалегідь
пропонуємо питання та завдання для відповідей; не порівнюємо з більш успішними
однокласниками; оцінюємо не лише результат, а й старання;
2.
пропонуємо нетривалі ігри, в яких
необхідна швидкість і точність рухів, кмітливість, а також ігри, які розвивають
мислення, уяву, фантазію;
3.
оскільки ці учні стомлюються від
постійного спілкування, даємо змогу періодично усамітнюватись, пропонуючи
самостійну роботу частіше, ніж іншим учням класу;
4.
флегматики не витримують значних
навантажень, якщо змушені виконувати їх у швидкому темпі, тому вправи на уроках
фізичного виховання, дозволяємо робити повільно;
5.
з метою більш доцільної
організації дозвілля і навчальної діяльності та запобігання пере втомлюваності
разом з батьками складаємо режим для дитини;
6 оскільки
таким дітям притаманна любов до порядку, пропонуємо їм нескладні доручення.
Учень
меланхолік. Діти - меланхоліки мають надзвичайну чутливу нервову систему їхні головні
особливості лякливість нерішучість сором'язливість до рівня хворобливості. Ці особистісні якості неможливо
ліквідувати але при правильному підході й повному розумінні почуттів дитини їх
можна трансформувати лякливість у обачність нерішучість у виваженість у діях
песимізм у розсудливість і реалізм. Тому створення сприятливих, майже
оранжерейних умов навчання і виховання - ключова проблема в роботі з
меланхоліками:
7.
при спілкуванні з ними
висловлюємо співчуття і розуміння їх переживань, сумнівів, страхів;
8.
заохочуємо діяльність ласкавим поглядом,
усмішкою, підбадьорливим дотиком;
9.
оскільки ці діти схильні до
фізичного виснаження, перевтоми, привчаємо їх планувати свою діяльність,
розумно розподілити час і збалансувати тривалість праці і відпочинку;
10. обмежуємо навантаження на уроках фізкультури;
11. допомагаємо подолати сором'язливість, знайти спосіб оволодіти собою:
пропонуємо роздавати зошити, готувати наочність, перевіряти робочі місця;
12. залучаємо до сумісної праці з дорослими;
13. пропонуємо ігри, що потребують стійкого контакту з однолітками;
14. особлива схильність таких дітей до апатії вимагає пропонувати їм частіше,
ніж іншим учням, та в більший кількості навчальні завдання цікавого характеру;
оскільки меланхоліки здатні
працювати на уроці тільки в повільному темпі, використовуємо ті ж методичні
прийоми, що й при роботі з флегматиками.
Системність
|
Заходи
|
Дата
|
1 раз на рік
|
Збір інформації та статистичних даних про учнів. т Проведення
відкритого виховного заходу (в рамках роботи МО класних керівників).
Оформлення особових справ учнів.
|
|
1 раз
на семестр
|
Оформлення табелів.
Підсумок семестрового навчання учнів.
Аналіз стану виховної роботи в класі.
Планування виховної роботи на наступний семестр.
|
|
1.
раз на
2.місяці
|
Семінар класних керівників. Корекція плану виховної роботи. Проведення
батьківських зборів. Екскурсія з класом. Чергування класу по школі.
|
|
Щомісяця
|
Відвідування уроків у своєму класі. Аналіз роботи активу. Аналіз навчання
учнів. Проведення батьківського всеобучу. Вирішення господарських питань.
Робота з батьківським активом.
Аналіз ведення класного журналу: наявність оцінок, відвідування.
Перевірка ведення зошитів, стану підручників
|
|
Щотижня
|
Проведення запланованих заходів. Перевірка щоденників учнів. Зустріч з
батьками.
Бесіди з вчителями, які викладають у класі.
Аналіз пропусків уроків - вияснення причини відсутності.
Аналіз тренування учнів.
Робота з активом класу по підготовці наступних виховних заходів.
Загальношкільна лінійка.
|
|
Щодня
|
Індивідуальна робота.
Організація та контроль за чергуванням учнів у класі. Робота із тими, хто
запізнюється. Контроль за організацією харчування. Контроль за зовнішнім
видом учнів.
|
1.Староста або кошовий
2.Заступник
3.Писар,скарбник,масовик-мандрівник,старший черговий
у класі, сантрійка(2-3 учні) фізорг-спортовець,бібліотекар,відповідальний за
збереження підручників,відповідальний за навчання,квітникар або класний
еколог,господарник,відповідальний за відвідування.
4Для учнів 9-11 класів староста та 2 члени -в учнівський комітет школи від
класу.
1. Національна символіка(герб,прапор,гімн).
2. Моє село,школа,клас(фото).
3. Готуємось до свята(національного,релігійного,державного).
4. План роботи на місяць
5. Світ моїх захоплень(список учнів та їх доручення).
6. Таланти нашого класу (прізвища і фотографії відмінників
навчання,праці,спорту).
7. У вільну годину.. .(пропозиції учнів,що провести,куди поїхати).
8. Графік чергування.
1.
Учитель має
бути особистістю, привабливою для учнів.
2.
Учитель повинен
викликати любов і повагу дітей до себе, якщо він сам любить, поважає кожну
дитину та піклується про неї, у стосунках із нею чесний і відвертий.
3.
Учитель має
бути відвертим у стосунках з усіма учнями.
4.
Учитель має
бути веселим, жартівливим.
5.
Учитель повинен
раціонально використовувати свій час.
6.
Учитель має
бути доброзичливим.
7.
Учитель має
постійно самовдосконалюватися, розширювати свій кругозір.
8.
Гасло
вчителя" Пізнай самого себе і допоможи в цьому своїм учням".
9.
Учитель повинен
реалізовувати індивідуальний підхід до дитини, вміти її вислухати, підтримати в
ній вогник самоповаги.
10.
Класний
керівник має створити учнівський колектив, у якому панують доброзичливі стосунки,
шанобливе ставлення один до одного.
11.
Педагог повинен
приймати тільки обдумані рішення.
12.
Учителю слід
любити й захищати дитину, поважати її почуття.
13.
Учителю
необхідно виховувати в дітей самодисципліну.
Вчитель - це та людина, яка любить дітей, володіє педагогічною майстерністю,
постійно пробуджує в юному серці бажання бути сьогодні кращим, ніж учора,
почуття поваги до самого себе.
МАТЕРІАЛИ, ЩО МОЖУТЬ БУТИ ВИКОРИСТАНІ КЛАСНИМ КЕРІВНИКОМ У РОБОТІ
1. Загальна декларація прав людини, прийнята і проголошена Генеральною
асамблеєю ООН 10 грудня 1948 р.
2. Декларація прав людини, проголошена Генеральною Асамблеєю ООН 20 листопада
1959р.
3. Конвенція про права дитини, прийнята Генеральною асамблеєю ООН 20 листопада 1989
р.
4. Всесвітня декларація про забезпечення виживання, захисту і розвитку дітей,
прийнята на Всесвітній зустрічі на найвищому рівні в інтересах дітей, яка
відбулася в ООН в м. Нью-Йорку 30 вересня 1990 р.
5.
Конституція (Основний Закон)
України, прийнята Верховної ради України 28 червня 1996 р.
1.
«Про освіту»від 23.03.1996 р. № 100 - 96 -ВР (зі змінами і доповненнями)
2.
"Про загальну середню
освіту" від 13.05.1999 р. № 651 -XIV
3.
"Про позашкільну
освіту" від 22.06.2000 р. № 1841 -III
1. "Про затвердження Національної доктрини розвитку освіти" від 17.04.2002 р. № 347 -2002
2. "Про додаткові заходи щодо забезпечення виконання Національної
Програми "Діти України" на період до 2005 року віл 24.01.2001 р. № 42 -2001"
3. "Про національну програму "Репродуктивне здоров'я 2001-2005 рр." Від 26.03.2001 № 203 -2001"
4. "Про затвердження "Комплексної програми профілактики злочинності
на 2001 - 2005 рр." Від 25.12.2000 р.№ 1376-2000"
5. "Про невідкладні додаткові заходи щодо зміцнення моральності у
суспільстві та утвердження здорового способу життя" від 15.03. 2002 р. № 258 - 2002
6. "Про Національну програму правової освіти населення " від 18.10.2001 р. № 992 - 2001
7. "Про Програму роботи з обдарованою молоддю на 2001 - 2005 роки" від 0^.02.2001 р. № 1460-99
8. "Про додаткові заходи щодо посилення соціального захисту багатодітних
і неповних сімей" від 20.12.2000 р. № 1396 -2000
9.
"Про Національну Програму
боротьби із захворюванням на туберкульоз на 2002- 2005 рр." Від 20.08.2001 р. № 643 - 2001
Постанови кабінету Міністрів України
1. «Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад» від 14.06.2000
2.
«Про Програму «Українська родина»
від 14.03.2001 р. № 243
3. «Про затвердження Національної Програми патріотичного виховання, формування
здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад
суспільства» від 15.09.1999 р. № 1697
4.
«Про Програму запобігання
торгівлі жінками та дітьми» від 25.09.1999 р. № 1768
5. Проект Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку
Української державності
6.
Концепція державної сімейної
політики, схвалена Постановою Верховної Ради від 17.09.1999 р. № 1063 -XIV
Нормативні акти, підготовлені Міністерством освіти
і науки України
1.
Концепція виховання дітей і
молоді в національній системі освіти.
Положення про класного керівника
навчального закладу системи освіти
Пам'ятка класному керівнику
Не можна
1. Постійно критикувати дитину, бо вона незлюбить вас та інших людей.
2. Часто насміхатися над дитиною, бо вона стає замкнутою.
3. Постійно дорікати дитині, бо в неї з'явиться почуття безпідставної провини.
4. Постійно сварити дитину, бо вона стає агресивною.
5. Допускатися лайки, нецензурних слів, а тим більше фізичного покарання.
2. Часто насміхатися над дитиною, бо вона стає замкнутою.
3. Постійно дорікати дитині, бо в неї з'явиться почуття безпідставної провини.
4. Постійно сварити дитину, бо вона стає агресивною.
5. Допускатися лайки, нецензурних слів, а тим більше фізичного покарання.
Необхідно
1. Підбадьорювати дитину, тоді вона буде впевненою в собі.
2. Хвалити дитину, тоді вона буде намагатись стати кращою.
3. Поводитись з дитиною чесно і справедливо, і вона намагатиметься бути справедливою.
4. Створювати умови, щоб дитина почувала себе у безпеці, тоді вона вчитиметься вірити у людей.
5. Постійно підтримувати дитину, заохочувати і розуміти, тоді вона буде любити і поважати інших.
2. Хвалити дитину, тоді вона буде намагатись стати кращою.
3. Поводитись з дитиною чесно і справедливо, і вона намагатиметься бути справедливою.
4. Створювати умови, щоб дитина почувала себе у безпеці, тоді вона вчитиметься вірити у людей.
5. Постійно підтримувати дитину, заохочувати і розуміти, тоді вона буде любити і поважати інших.
Немає коментарів:
Дописати коментар