Нормативні документи



Методичні рекомендації
 щодо ведення класного журналу у 2015-2016 навчальному році (предмет «іноземна мова»)

Відповідно до наказів Міністерства освіти і науки України від 03.06.2008р. № 496 «Про затвердження Інструкції з ведення класного журналу учнів 5-11(12) класів загальноосвітніх навчальних закладів» та від 08.04.2015р. № 412 «Про затвердження Інструкції щодо заповнення класного журналу для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів» пропонуємо для можливого використання у роботі методичні рекомендації щодо заповнення класного журналу для 5-11 кл. та 1-4 кл.(предмет «іноземна мова»).
                                                          5-11 класи
 Згідно з наказом записи у журналі ведуться державною мовою. З іноземних мов частково допускається запис змісту уроку та завдання додому мовою  предмета (за умови недоцільності перекладу граматичних явищ, що вивчаються). На правій сторінці записується тема уроку та короткий зміст проведеної роботи. Назва теми для серії уроків дається тільки один раз, а потім слід вказувати тільки відповідну підтему кожного уроку(без позначення П.т.), що входить до даного тематичного циклу та види роботи на уроці.
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Усі записи щодо оцінювання різних видів діяльності та контролю роблять у формі називного відмінка.
Тематична оцінка виставляється на основі поточного оцінювання, враховуючи всі види навчальної діяльності, що підлягали оцінюванню протягом вивчення теми. Тематична оцінка виставляється до класного журналу в колонку з надписом Тематична без дати. Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
Під час виставлення тематичної оцінки результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Якщо учень (учениця) був(ла) відсутній(я) на уроках протягом вивчення теми, не виконував(ла) вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична виставляється н/а (не атестований(а)).
Наприкінці І та ІІ семестрів здійснюється контроль чотирьох видів мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, письма, говоріння) відповідно до критеріїв оцінювання. Оцінки виставляються у класному журналі у чотири колонки. Дата проведення зазначється у кожній колонці.Оцінка за ведення словника в журнал не виставляється.
У графі «Зміст уроку» робиться запис:
·         Контроль  аудіювання (читання, письма, говоріння)
·         Аналіз результатів контролю з аудіювання (читання, письма, говоріння)
Орієнтовні кліше щодо запису у графі «Зміст уроку»
·          Повторення та узагальнення матеріалу (перед здійсненням семестрового контролю).
·         Підсумковий урок з теми. Повторення та систематизація матеріалу
·         Домашнє читання (не менше 3 разів у півріччя)
·         Введення та активізація ЛО (або лексичного матеріалу)
·         Активізація (тренування) лексики у діалогічному/монологічному мовленні
·         Вправляння у читанні (аудіюванні, говорінні); або навчання читанню, аудіюванню говорінню (монологічному, діалогічному мовленню)
·         Навчання письму, навчання творчому письму, навчання ситуативному мовленню
·         Виконання лексико-комунікативних завдань/вправ, проектна робота, захист проектів
Оцінки за  види мовленнєвої діяльності  не коригуються.
Запис у графі «Домашнє завдання» здійснюється наступним чином:
Ø с.18, впр. 6 (РЗ),виконати (усно, письмово)
Ø  с.47, впр.9 (WB),скласти і відтворити діалог
Ø с.53, впр.14 ,переказати текст
Ø с…,впр…,відповісти на питання
Ø …дати письмові відповіді на питання
Ø …написати міні-твір
Ø …скласти розповідь  
Ø …прочитати текст та виконати завдання
Ø …написати лист
Ø  скласти усне (письмове) повідомлення “ . . . ”
Види перевірочних робіт для здійснення проміжного контролю:
§  Граматичний тест
§  Лексико-граматичний тест. Самостійна робота з лексики (виконання вправ)                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                          
§  Диктант (словниковий, диктант-переклад, вибірковий диктант…)
Оцінка за семестр виставляється на основі тематичного оцінювання та оцінок контролю з чотирьох видів мовленнєвої діяльності. Семестрова оцінка виставляється до класного журналу у клітинку без дати з надписом І семестр (ІІ семестр).
За відсутності однієї тематичної оцінки (учень був не атестований (н/а) з поважної причини) або оцінки за один з видів мовленнєвої діяльності семестрова оцінка має виставлятися на підставі наявних тематичних оцінок за види мовленнєвої діяльності.
Якщо учень (учениця) були відсутні на уроках протягом семестру, у колонку з надписом І семестр (ІІ семестр) виставляється н/а (не атестований).
Семестрова оцінка може підлягати коригуванню (колонка з надписом Скоригована без зазначення дати). Колонки для виставлення скоригованих оцінок відводяться навіть за відсутності учнів, які виявили бажання їх коригувати.
Коригування семестрового оцінювання проводиться не пізніше 5 днів після подання заяви (заява подається у триденний термін після виставлення семестрової оцінки). У разі хвороби учня термін може бути подовжено. Завдання для скоригованого семестрового оцінювання мають охоплювати зміст усіх тем, що вивчалися протягом семестру. Оцінювання проводиться у письмовій формі. Письмові роботи зберігаються протягом року.
У разі, якщо учневі не вдалося підвищити результати, запис у колонку Скоригована не робиться. Підвищення семестрової оцінки учнями:
-       9-х класів – не дає їм права на отримання свідоцтва з відзнакою;
-       10-11-х класів – не дає їм права бути претендентами на нагородження золотою «За особливі успіхи у навчанні» та срібною «За успіхи у навчанні» медалями.
Річне оцінювання здійснюється на основі семестрових або скоригованих семестрових оцінок (колонка з надписом Річна без зазначення дати). У випадку не атестації учня за підсумками двох семестрів у колонку Річна робиться запис н/а (не атестований).
Річна оцінка коригуванню не підлягає.
Виставлення оцінки з державної підсумкової атестації здійснюється у колонку з надписом ДПА без зазначення дати. Учням, які не пройшли державну підсумкову атестацію, у колонку з надписом ДПА робиться запис н/а. Випускникам, які звільненні від проходження державної підсумкової атестації, робиться запис зв. (звільнений(а).
.
Приклад оформлення сторінки класного журналу в 5-11 класах(ліва сторона):
Прізвище, імя учня
1/
12
4/
12
8/
12
11/
12
Тематична
15/
12
18/
12
22/
12
25/
12
Зошит
І семестр
Скоригована















1-4 класи
Згідно:
- з пунктом 14 оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється вербально в 1класі., в 2 класі- протягом І семестру за рішенням педагогічної ради.Наприкінці  семестрів та навчального року в 1 класах, 2класах( І семестр- за рішенням педради) у графах «І семестр», «ІІ семестр», «Рік.» записується «Зар.»(зараховано). В 2(ІІ семестр, І семестр- за рішенням педради),3,4 класах з іноземної мови здійснюється  ,  поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання. Графа « зошит» в 1 класі( І семестр)  відсутня.
- з пунктом 20 для підсумкових контрольних робіт ведуться окремі зошити.
- з пунктом 23 кількість тематичних блоків для оцінювання визначається учителем.   Тематичний бал виставляється на основі поточного оцінювання з урахуванням поточного контролю з мовної компетенції (лексика, граматика) і записується у колонці журналу без дати  з позначкою :  Тема. У графі «Зміст уроку»  назва теми для серії уроків записується один раз, потім вказується назва підтеми кожного уроку(без позначення П.т.), що входить до тематичного циклу, та види роботи на уроці. Орієнтовні кліше щодо запису у графі «Зміст уроку» див. 5-9 кл.  
- з пунктом 24 семестровий бал виводиться на основі тематичного оцінювання та оцінок за контрольні роботи з четирьох видів мовленнєвої діяльності і виставляється у колонці журналу з позначкою: «І(ІІ) семестр».
- з пунктом 27 річна оцінка виставляється на основі семестрових балів з урахуванням динамики рівня навчальних досягнень учнів у колонці журналу з позначкою: «Рік.».
- з пунктом 38 запис домашніх завдань рекомендується здійснювати таким чином:.
с. 57, впр.9, виконати письмово(усно).
с. 34-35(РЗ або WB), підготувати …

Методист КУ «Рівненський міський методичний кабінет»           Ю. Кінжалова


Орієнтовна схема запису в журналі





Вимоги до уроку іноземної мови

Структура уроку іноземної мови
Тема:
Мета:
Обладнання:
1. Початок уроку  ( на дошці записані дата і тема уроку іноземною мовою):
 - організаційний момент ( привітання, організація класу до роботи, повідомлення теми та цілей уроку);
 - мовленнєва/ фонетична/ лексична зарядка (створення іншомовної  атмосфери  на уроці).
11. Основна частина уроку:
 - подача нового матеріалу;
 - тренування учнів у вживанні цього матеріалу в мовленні;
 - практика в мовленнєвій діяльності;
 - систематизація / узагальнення засвоєного і контроль мовленнєвих навичок  та вмінь.
111. Заключна частина уроку:
 - підбиття підсумків уроку;
 - повідомлення  домашнього завдання ( д/з записується на дошці).
Аналіз уроку іноземної мови   

1.Цілеспрямованість уроку ( визначити тему уроку,  назвати цілі уроку).
2.Структура і зміст уроку:
- зафіксувати етапи уроку в їх послідовності;
- оцінити раціональність співвідношення  тренувальних і мовленнєвих вправ;
- назвати допоміжні засоби навчання, що використовувались, оцінити їх доцільність та ефективність;
- визначити навчальну цінність мовленнєвого матеріалу уроку і вправ, їх відповідність віковим інтересам учнів.
3.Активність учнів на уроці:
- визначити основні форми взаємодії (interaction) учнів та вчителя на уроці, їх ефективність;
- назвати прийоми стимулювання мовленнєвої і розумової активності  учнів.
4. Мовленнєва поведінка учителя:
- визначити відповідність мовлення учителя мовній нормі (урок проводиться іноземною мовою);
- оцінити чіткість і доступність формулювання учителем завдань для учнів;
- визначити доцільність використання рідної мови учителем на уроці (використання рідної мови на уроці ІМ обмежене);
- встановити співвідношення мовлення вчителя та учнів на уроці.
5. Завершення уроку:
- підсумувати те, чого учні навчилися на уроці;
- оцінити своєчасність і чіткість пояснення домашнього завдання;
- оцінити обєктивність виставлених оцінок.
6. Рекомендації щодо удосконалення уроку:
- удосконалення організаційних форм уроку;
- поліпшення вибору методичних прийомів навчання;
- раціональність використання допоміжних засобів навчання;
- поліпшення мовленнєвої поведінки учителя.



Оцінювання навчальних досягнень учнів з іноземної мови
Основними видами оцінювання з іноземної мови є поточне, тематичне, семестрове, річне оцінювання та підсумкова державна атестація. Більшість прийомів поточного оцінювання спрямовано на детальну перевірку окремих параметрів мови або вмінь мовлення, яких щойно навчили, тематичне оцінювання проводиться на основі поточного оцінювання і виставляється єдиний тематичний бал. Під час виставлення тематичного балу результати перевірки робочих зошитів не враховуються.
Семестрове оцінювання з іноземної мови проводиться один раз наприкінці семестру за тематичними  та чотирма видами мовленнєвої діяльності (контроль аудіювання, контроль говоріння, контроль читання, контроль письмо) .

Для виконання всіх видів навчальних робіт з іноземної мови учням рекомендується мати зошити:
-    з першого року навчання  -  2 зошити, один з яких може бути на друкованій основі;
-    для виконання тематичних, підсумкових, контрольних робіт окремі зошити не заводяться.
При перевірці робіт з іноземної мови у початковій школі  вчитель виправляє помилки і пише зверху правильний варіант слова, виразу тощо. Зошити у яких виконуються навчальні класні та домашні роботи перевіряються після кожного уроку у всіх учнів із виставленням оцінок.
У 5-9 класах зошити перевіряються один раз на тиждень.
У 10-11 класах у зошитах  перевіряються найбільш значущі роботи, але з таким
 розрахунком, щоб один раз на місяць перевірялися роботи всіх учнів.
Словники перевіряються раз у семестр, учитель виправляє помилки і ставить оцінку, підпис та дату перевірки.

Записи в журналі  ведуться державною мовою. Частково допускається запис змісту уроку та завдання додому іноземною мовою.


Немає коментарів:

Дописати коментар